منتدى اسمعلاوى

منتدى اسمعلاوى

احلى منتدى عربى مصرى منتدى اسمعلاوى منتدى لكل العرب
 
الرئيسيةاليوميةمكتبة الصورس .و .جالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» مسرحيه حزمني يا جامده موت
الأربعاء يونيو 28, 2017 6:27 pm من طرف Nour Ahmed

» اخيرا عدت لموقعى المضل
الأحد يونيو 25, 2017 3:24 am من طرف محمدالسيدبيومى

»  نداءهااام جدا للاعضاء والمشرفين
السبت مارس 11, 2017 6:46 pm من طرف ادهم

»  مقلب من مقالب الحب
الجمعة مايو 06, 2016 11:29 am من طرف محمدالسيدبيومى

» حبيبتى اليوم من الأسماعيليه
الخميس فبراير 11, 2016 1:31 am من طرف محمدالسيدبيومى

» الزواج والحب
الأحد أكتوبر 04, 2015 12:17 pm من طرف محمدالسيدبيومى

»  من أنا
الخميس يونيو 25, 2015 2:05 am من طرف محمدالسيدبيومى

» مرحبا بشهر رمضان وبالعيد السعيد
الأحد مايو 24, 2015 10:48 pm من طرف محمدالسيدبيومى

» رساله للصبر وجزاء الصابرين
الخميس مايو 21, 2015 1:49 am من طرف محمدالسيدبيومى

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
 
يوسف 3000
 
بوسى
 
محمد 15
 
لانا
 
ايام
 
Mohamed Uyd
 
سما
 
b7bk
 
الدلوعة
 

شاطر | 
 

 ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
رينو
عضو هام
عضو هام
avatar

عدد المساهمات : 715
تاريخ التسجيل : 27/05/2010
العمر : 29
الموقع : luxor

مُساهمةموضوع: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 5:49 am

ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟
إن الحب كعاطفة له أكثر من وجه. إنه كغرفة المرايا السحرية التي يرى الإنسان نفسه فيها وهو يضحك مرة ويبكي مرة أخرى.
لكن كيف يصل الإنسان إلى تمييز مشاعره فعلاً؟
لا أحد يستطيع أن يضع قائمة محددة لأنواع الحب المختلفة، فهنالك الحب الخيالي وهناك الحب الجنسي، وهناك الحب الرومانسي، وهناك ((الشذوذ)) الذي يطلق على نفسه اسم الحب أيضاً، وكل ذلك يأخذ اسماً متعارفاً عليه هو ((الحب)).
لكن ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟
ما الذي يجدر بنا أن نفعله لنتبين حقيقة مشاعرنا؟
إن رحلة الحب في حياة الإنسان تبدأ من الطفولة، حيث يرتبط الطفل بأمه بعمق ويعتمد عليها في كل احتياجاته، ويصاب بالقلق إذا غابت عنه، ويبتهج عندما تعود. إنه حب اعتمادي إلى أبعد الحدود.
وما إن يصل الطفل إلى الثالثة حتى يبدأ في حب من نوع جديد، حب الصحبة لبعض الأطفال من الذين في مثل عمره. ويتجه الطفل بمشاعره نحو أبيه ليبدأ الإعجاب العميق به. ويتطور هذا الإعجاب إلى حد شديد التوهج نحو الأم إذا كان الطفل ذكراً، أو ناحية الأب إذا كان الطفل أنثى.
ويكبر الطفل ليصل إلى السادسة فيبدأ في حب مجموعة أصدقاء له من نفس عمره لأنه يجد فيهم المرح والتسلية، وقد يجمع شلة الأصدقاء هواية مشتركة، ويزيد على كل ذلك أن كلاً منهم يقبل الآخر ويحبه.
ومن بعد ذلك يصل الطفل إلى بدء المراهقة بالبلوغ، خلال مرحلة المراهقة يطل الحب الشهواني وفي نفس الوقت يطل حب آخر هو الحب الخيالي الرومانسي، ثم يمتزجان في عاطفة واحدة رغم اختلاف كل منهما.

فالحب الشهواني خشن وجسدي. والحب الرومانسي كريم وحنون ومثالي ومن الإثنين يأتي إلينا هذا المزيج المدهش الذي نبني به الحياة الأسرية.
وهناك إحساس كل منا يحب نفسه، وكل منا يفكر في نفسه بدرجة أو بأخرى وكل منا يرغب في أن ينال إعجاب الآخرين وتقديرهم. وكل منا يتحدث عن نفسه وإنجازاته كلما سنحت له الفرصة، أو استطاع أن يعثر على مستمع جيد.
وقليل منا هو القادر على أن يخفي حبه لنفسه خلف ستار من خدمة الآخرين فيحبونه ويغدقون عليه الاحترام. ونحن نميز بإحساسنا كل يوم بين هؤلاء القادرين على منح الحب لمن حولهم، وأولئك الذين يفضلون الاستمتاع فقط بحب الآخرين دون منحهم أي حب.
وفي رحلة بناء كل منا لحياته نفاجأ في فترة من الفترات بفقدان القدرة على تمييز مشاعرنا. وإذا فتش كل منا في ذكرياته فسيجد صوراً متعددة لما أقول.

ولأضرب بعضاً من الأمثلة التي رأيتها:
كانت ((أسماء)) ذات الأربعة والعشرين عاماً تتيه بجمالها. إنها تعرف قدر حيويتها وترى اتساع عيون الشباب إعجاباً بها، وتشعر بالمزيد من التغني بأنوثتها عندما تسمع كلماتهم عن حبهم لها. ويحاول أحدهم أن يكسب منها وعداً بأن يتقدم غليها لخطبتها، لكنها تسوف وتؤكد أنها غير واثقة من عواطفها نحوه.

ولما كان لها أخت تصغرها اسمها ((زينب)) ولما كانت ((زينب)) تعرف أن جمالها مقبول، وأن مرحها لا يقلب الهزل إلى جد، ولا يقبل أن يتحول الجد إلى هزل. ولما كان سلوك (زينب)) مثار إعجاب أساتذتها وزملائها وزميلاتها في الكلية، ولما كانت عيناها ترقبان معيداً بكليتها يحاول أن يتقرب منها، لكل ذلك عندما طلب المعيد أن يتقدم لخطبتها وافقت على الفور، أقيم احتفال الخطوبة بعد أسبوع واحد من مفاتحة المعيد ((لزينب))، وكأن أهل (زينب)) في غاية الفرح.
ولكن كانت هناك واحدة فقط من الحاضرات لهذا الاحتفال تعيش حالة من الوجوم. إنها ((أسماء)) ذات الأربعة والعشرين ربيعاً. لقد اكتشفت أسماء أنها هي التي كانت تستحق هذا الاحتفال، وكانت تستحق أن تجلس في صدر هذا الحفل هي والشاب الذي أعلن عن حبه لها. إنها تكتشف في هذه اللحظة أنها تحبه بعنف، وأنها تشتاق إليه، وأنه لم يكن يستحق منها هذا الأسلوب من التردد. إنها لم تكن تعي حبها له.
وهكذا نرى أن الحب يمكن أن يختفي تحت سحابة من التردد. يحدث ذلك للفتيات ويحدث أيضاً للشباب.
ونحن نلتقي جميعاً كل يوم بشاب يتحدث عن ليونة فتاة معينة ودلالها وكيف تختار هذه الفتاة من الملابس ما يبرز الأنوثة. ويبقى خيال الشاب مشتعلاً إلى أن يتزوجها ليفاجأ بأن كل ما تخيله منها هو مجرد وهم، وأن تلويحها بمفاتنها كان مجرد تصرف لا شعوري لاصطياد الرجال وإيقاعهم في غرامها، في حين أنها لا تملك أدنى قدرة على التفاعل العاطفي.
وفتاة مليئة بالجاذبية، ولكنها تمتلئ بالمعارضة لكل آراء والدها ووالدتها. ويفاجأ الجميع بالخبر، خبر وقوعها في حب رجل يمثل نقطة المعارضة لكل ما تمثله أسرتها. وهذا لا يعني إنها تحبه فعلاً لمميزاته الجذابة، ولكن أحد الأسباب القوية لتمسكها به هو رغبتها في معاندة الأهل.
ومثال ذلك هو الزواج بين أفراد من ديانات مختلفة: إنه يشبه الارتجاج في العقل الثقافي لهذه الأسرة.
وإذا ما نشا حب بين فتى وفتاة من أصول دينية مختلفة، كزواج المسلم من مسيحية في المجتمع المسلم أو زواج المسيحي من يهودية في المجتمع المسيحي، فإن الخطوبة الطويلة هي التي تتيح للإثنين فرصة اكتشاف مدى اختلاف كل منهما عن الآخر، ويمكن لقصة الحب أن تأخذ نهايتها المحتومة وهي الفشل قبل البدء في الزواج.
ولست أقصد أن كل زواج يتم ضد العرف الاجتماعي السائد لابد له من الفشل، ولكني أذكر أه يمتلئ بالصعوبات النفسية الجمة.

وفي بعض العائلات نجد الابن ينظر لوالديه نظرة الامتعاض وعدم الارتياح إنه لم يكن يتمنى أن يكون والده هذا الإنسان أو أن تكون والدته هذه الإنسانة. إن والديه غير مناسبين له في نظره، ولذلك نجد الفتى يتجه إلى الفتيات غير المناسبات. إن الفتاة التي تثير إعجاب مثل هذا الشاب هي من النوع الذي يغضب أهله.
ويحدث مثل ذلك أيضاً لدى بعض الفتيات. فقد تختار الفتاة لصداقتها شاباً لا يمكن أن يرضى عنه أهلها، وفي غالبية الأحيان يتغير هذا الوضع وتسقط المشاعر في بئر بعيدة وفي قاع الذكريات وتنتهي هذه القصص، لكن في أحيان أخرى، ولسوء حظ بعض الشباب والبنات، فإن الواحد منهم ـ أو الواحدة منهن ـ يستمر في مثل هذه العلاقة.
وهناك ملاحظة يجب أن نلفت النظر إليها، وهي أن حب الجنس أكثر إلحاحاً عند الرجل. أما المرأة فإن الجانب الروحي عندها يرتفع بدرجات عن الجانب الجنسي، لذلك قد تصدم الفتاة التي نشأت وسط رعاية أسرية طيبة من سلوك الرجل القاسي أو الخشن عند الزفاف.
وأحب أن أهمس في إذن الشاب بالكلمات التالية: إذا ما أتيحت لك الفرصة للتعرف على فتاة، لا تقتحم عالمها بخشونة، بل حاول أن يجمع بينكما حديث ودود وطيب لأن الهجوم بخشونة يدل على عدم ثقتك بنفسك ويؤكد لمن أمامك أنك قاس ولا تفكر إلا بأنانية.
ولابد لنا من أن نتناول ما تفعله القسوة في الطفولة المبكرة بالشاب أو الفتاة. إن القسوة في طفولة الولد تذكره دائماً أن والدته لم تكن تحبه وأن والده كان يراه إنساناً غير مرغوب فيه. وما إن يصل إلى البلوغ حتى يبدأ في رحلات البحث عن عاطفة يحقق لها لنفسه درجة ما من الاطمئنان.
ويكون مثل هذا الشاب متدفقاً عاطفياً إلى الدرجة التي يمكن أن تصدقه أي فتاة. وما إن تقع فتاة في حبه حتى يبدأ على الفور في هجرها. إن حبها بالنسبة له عديم الفائدة وبلا قلب، وسران ما يتجه إلى فتارة أخرى وهكذا.
والفتاة أيضاً إذا ما مرت في طفولتها بمثل هذه القسوة التي شرحتها من قبل يمكن أن لا تهتم بمن يقع في غرامها، ولكن تهتم فقط بمن لم يقع.
قد يتساءل أحدنا عن الغيرة في الحب؟
فأقول إن بعض الناس يفضلون الإحساس بأنهم يملكون مَن يحبون، أو بأن مَن يحبهم يملكهم. وبعض الناس يناضلون ليصبحوا أحراراً، ويكرهون هذه الغيرة لأنها قيد.
وأما الذين يفضلون الإحساس بأن هناك مَن يمتلكهم فهم يتجهون دون قصد إلى إثارة غيرة مَن يحبهم، وهذا جزء من إحساسهم بالسعادة في الحب.

والغيور إنسان جاء إلى العالم من أب أناني أو أم أنانية، وتعلم دون وعي أن يرى والده في حالة ثورة من أي شيء يمس ممتلكاته. ويمارس الشاب مثل هذه الغيرة عندما يصل إلى الحب. وغالباً ما يتزوج مثل هذا الإنسان من فتاة قادرة على إثارة غيرته. وهكذا تظل عجلة الغيرة الاستفزازية مستمرة في هذا العالم.

أتمنى أن يكون هناك نقاش على هذا الموضوع الحار جدا
وهل أنا على صواب فيما قلت أم لا
منقول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 11:34 am

موضوعك يشمل مواضيع كتيرة اوى يا رينو

بس حلو مش وحش

بس انا يمكن راى ميكنش سليم لانه عايز عقل عظيم

المهم كل اللى اقدر اقوله

اللى يلاقى الحب اللى بيتمناه ياريت ما يضيعهوش من ايده

:وعصفورا فى اليد خيرا من الف على الشجرة:

ولو معظمنا مجروحين ياريت نعتبره انها كانت تجربه

واكيد اللى جاى احسن وبتمنى السعادة للجميع

وادعولى اخلص تعليمى و استقر بحياتى

منتظره ردك على كلامى رينو




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 11:36 am

صح ياهديل بس انا من رايى الى بيحب يتمسك بالحب لاخر لحظه علشان ميرجعش يندم على الى فات








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 11:39 am

عندك حق لازم نتمسك

انت شايف كدا يا سينا

لو حبينا حد نروح ونقله ؟

واللى يحصل يحصل confused




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 11:46 am

بصى انا اعرف ياهديل ان الحب مغهوش كسوف بس انت حاولى مثلا تعبريلى انك بتحبيه بكلامك معاه تصرفاتك مش لازم تقوليله ممكن هو يحس ويكلمك هو








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 11:50 am

هههههههههههه

فهمتنى غلط يا قطة cat

هو مجرد سؤال والاستفادة لجميع Very Happy

واحنا شباب برضوا لبعضينا Very Happy

هههههههههه

Neutral




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 11:52 am

غلط ؟ ازاى ياستى بقا








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 11:56 am

ازاى ايه Suspect

بص يا سينا

انت صغير لسه على الكلام ده monkey

دى كلام كبار فوق 18 سنة Razz





-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:03 pm

انا عندى 18 وشويه يانوغه انتى








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:12 pm

هههههههه

والله محد فاهم حاجة

لما نشوف اخرتنا ايه الجنة واللهم اجعلها من نصيب عبادك وكل مسلم

ولا نار الدنيا واللهم ارحمنا منها

الحب ده تركبه غريبه اوى

نحب ومنتحبش

منحبش نتحب

نحب ونتحب ويضيع الحب

نفارق ونرجع نندم

تخدنا السنين وننسى كل شئ تعبنا

ونرجع فى لحظة نفتكر

غريبة يا دنيا احوالك

وغيرتينا معاكى




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:13 pm

اه والله بس بصى الحب بردو ضرورى فى الحياه والواحد لازم يعيش التجربه دى








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:16 pm

اة لازم

Very Happy

خلاص نحب بعض يا سينا

ونحط زدنا فى دققنا

Embarassed

اية رايك

lol!





-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:22 pm

هههههههههه يلا بينا Twisted Evil Twisted Evil








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:26 pm

فرحان اوى يا خويا (دى شئ معروف طبعا

طب ليه بتفرح وانت شرير Suspect

المهم سيبك

يا جماعة حبيبى بالمنتدى سينا البويفرند

Embarassed I love you Embarassed

ولو خلع انا مش مسئولة انا قولت اهه



Like a Star @ heaven هديل و سينا Like a Star @ heaven


cheers cheers cheers cheers




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:27 pm

فرحان اوى يا خويا (دى شئ معروف طبعا

طب ليه بتفرح وانت شرير Suspect

المهم سيبك

يا جماعة حبيبى بالمنتدى سينا البويفرند

Embarassed I love you Embarassed

ولو خلع انا مش مسئولة انا قولت اهه



Like a Star @ heaven هديل و سينا Like a Star @ heaven


cheers cheers cheers cheers




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:28 pm

هههههههههه لا فى غلطه ياهديل لو سمحت

حبيبتى فى المنتدى هديل يبقى **سيناوهديل ** Wink








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:30 pm

هههههههه

بتعمل فرق بينا دلوقتى يا سينا No

زحلانة بجد No

ههههه ههههههههههههههههههههه




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:32 pm

خلاص يانونا احنا هنزعل من اولها انا بضحك معاكى I love you








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:35 pm

لا والله زعل ايه بعد الشر

بس شكل موضوع رينو باظ والحمد لله

وقلب تعارف

وكتر خيره جمع الشمل بينا ..ودة جزاته

سورى رينو




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:36 pm

ههههه بس الموضوع بتاعه جه بفايده وحصل الى بيتكلم عليه دلوقتى هههههه Very Happy








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:39 pm

هههههههه

بطل بئا يا سينا واطلع من التوبيك

كل شئ تحت السيطرة رينو

ومازلت منتظرة ردك على كلامى

Very Happy




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 12:41 pm

سورى رينو تسلم على الموضوع الرائع








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
بوسى
مشرفة قسم
مشرفة قسم
avatar

انثى
عدد المساهمات : 5144
تاريخ التسجيل : 19/12/2009
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 4:06 pm

هههههههههههههههه
مبرووووووووك
سينا وهديل
اعزمونا على الفرح





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
بوسى
مشرفة قسم
مشرفة قسم
avatar

انثى
عدد المساهمات : 5144
تاريخ التسجيل : 19/12/2009
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 4:06 pm

الحب الحقيقى هو....
الحب الحقيقي .. هو أن تزرع في طريق من تحبهم وردة حمراء .. وتزرع في خيالهم حكاية جميلة .. وتزرع في قلوبهم نبضات صادقة .. ثم لا تنتظر المقابل ..!

الحب الحقيقي .. هو أن ترمي لهم بطوق النجاة في لحظه الغرق .. وتبني لهم جسر الأمان في لحظات الخوف .. وتمنحهم ثوبك في لحظات العري كي تسترهم .. تم لا تنتظر المقابل ..!
الحب الحقيقي .. هو أن تبيع دموعك كي تشتري لهم الفرح .. وتتراقص بينهم ألما كي تمنحهم السعادة .. وتبكي بعيدا عنهم كي لا تفسد فرحهم .. ثم لا تنتظر المقابل ..!
الحب الحقيقي .. هو أن تتحول الى عكاز كي ترحم عجزهم .. وتتحول الى مرآة كي تقوم عيوبهم .. وتتحول الى مطر كي تبلل جفافهم .. ثم لا تنتظر المقابل ..!





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رينو
عضو هام
عضو هام
avatar

عدد المساهمات : 715
تاريخ التسجيل : 27/05/2010
العمر : 29
الموقع : luxor

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 4:20 pm

هههههههههههههههه
اولا مشكور على المرور العطر هديل وسينا
او سينا وهديل عشان انتوا بتزعلوا بسرعه
بس بجدالواحد فعلا لازم يتمسك بالحب لان الدنيا مش حلوه من غير حب
لكن الحب دا مش يوصفه كلام لان الحب اكتر من اللى انتوا بتتكلموا عنه بكتير
وانا معاكى هديل فى الراى ان الواحد لو شاف الحب ده يتكلم بسرعه ولكن يتاكد ان الحب من الطرفين عشان ميتعبش بعدين
انا والحمد لله واحد من الناس مليش قصص كتيره لكن قصه حبي الوحيده اجمل مافيها انها كانت من طرفين والحمد لله انتهت بالخطوبه واتمنى من الله ان يوفقنى فى حياتى وان اضحى من اجلها ختى اخر انفاسى
لكن تعرفوا اجمل حاجه فى الحب ايه
التضحيه اجمل مافى الحب ان ميكونش فى فرق بين الطرفين ويكونوا دايما واحد فى كل حاجه
واتمنى حياه سعيده لكن انساااااااااان
مع خالص تحياتى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رينو
عضو هام
عضو هام
avatar

عدد المساهمات : 715
تاريخ التسجيل : 27/05/2010
العمر : 29
الموقع : luxor

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 4:23 pm

مشكور بوسي على المرور العطر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
بوسى
مشرفة قسم
مشرفة قسم
avatar

انثى
عدد المساهمات : 5144
تاريخ التسجيل : 19/12/2009
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الإثنين أكتوبر 11, 2010 4:26 pm

بس فيه حاجه ان البنت عمرها هتروح تقول للولد انى بحبك
وده نادرمايحصل





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 3:05 pm

صح نادر ان وحدة تقول بحبك للانسان اللى بتتمناه هو اللى يجى يقولها الكلمة دى

منور رينو الموضوع وموضوعك جميل اوووووووووووووووى




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 3:18 pm

الحب مفهوش كسووووووووف على الاقل تعبرله








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 3:31 pm

لا اعتقد بيبقا احراج على الوحدة

الشباب يعنى اللى مكسوفين Very Happy

المهم لو فى نصيب بين اى اتنين بيحصل حب على طوووول




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 3:36 pm

اكيد بس لازم لواحد يعيش تجربه حب ومش مهم تفشل بس لازم يجربها وخلاص








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 3:56 pm

وليه ناذى نفسنا طلاما هى مش ناجحة

لا يا سينا الحب اجمل من كدا

بس لو نفهمه صح





-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 3:58 pm

ياهديل مانا اتعملت من الحب لحد لما لقيت نفسى لوحدى فى الاخر يمكن مخترتش صح بس المهم انى اتعلمت








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 4:02 pm

ايوة لما بنخسر بنفضل الاخر لوحدنا

بس لازم تحب بجد ولو مش هتقدر بلاش احسن نحب صح ؟




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 4:04 pm

بصى ياهديل انا عرفت بنات تمام بس الوحيده الى حبتها بجد وقلتلها بحبك سابتنى لوحدى فى الاخر معرفش هعرف احب تانى ولا لا








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 4:08 pm

ربنا يصبرك يا سينا

انا عرفة انك بتتعذب

بس صدقنى اللى بيخسر التانى هو اللى بيسيب انسان كان بيحبه بجد

وانت الكسبان وكتير زيك وجميل اننا نتعلم و نقول حكمة بسيطة لينا




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Mohamed Uyd
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 4039
تاريخ التسجيل : 22/12/2009
العمر : 25
الموقع : Ismailia

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 4:10 pm

انا بحاول انسا بس اول مره اعرف ان الفراق وحش كده وصعب انا بحاول اشغل نفسى بس لزم افتكر








ولا هصدق حاجة تقولهالي مهما تعيد وتزيد
مين اللي يضمنلي اني منمدش مرا تاني كمان
ولا هعلق روحي معاك من تاني بحلم جديد
مهو اللي كان عنده حاجة يعملها كان عملها زمان
كمل لوحدك وافتكرني بخير يلا متقولش هانت قولتهالي كتير والا
فيه حاجات تبان اخرتها من الاول وانا هغير رأيي بجد وصلت لأخري معاك
تعبت بزيادة مش هتلاقيني تاني مهما يكون وليه حياتي الجاية اعيشها عشان بس استناك
مين اللي يستني مش جاية الا لو مجنون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رينو
عضو هام
عضو هام
avatar

عدد المساهمات : 715
تاريخ التسجيل : 27/05/2010
العمر : 29
الموقع : luxor

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 4:23 pm

سينا كلام هديل صح
لما نيجى نحب يانحب صح يابلاش
عشان متعذبش فى الاخر ونففترق
لان اصعب حاجه فى الدنيا فراق الاحباب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جوليت عاشقه الحزن الاكيد
المراقب العام
المراقب العام
avatar


انثى
عدد المساهمات : 5835
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 25
الموقع : اخاف يصير شئ بيا و ما اشوفك بعد تانى اوصيك انا بكل شئ وصيتى لا لا تنسانى / اذكرنى لان لو اموت انا ما انساك / كلمة بحبك ابيك تقولها لى تانى / خلى صورتى قدامك لحظة ما تشتاق احضنها / وين تروح خلينى فى بالك لا تفارقنى / انت فى بالى صدقنى / اريد لو مرت السنين على بالك خلينى / اموت و حبى لك ما يموت / وصيتى ما تنسانى

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 4:24 pm

ايوة اشغل نفسك باى حاجة

على فكرة هو دة الحل للنسيان

اوكى




-عزيزي... كثيرا ما أزورك ولا أجدك... إمضاء ضميرك المخلص.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
سما
عضو هام
عضو هام
avatar

انثى
عدد المساهمات : 2362
تاريخ التسجيل : 13/10/2010
العمر : 25

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الخميس أكتوبر 21, 2010 3:16 pm

تسلم ايدك
موضوع ايدك
انا راى ان الا يحب حد
لازم نتمسك بية طول العمر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
رينو
عضو هام
عضو هام
avatar

عدد المساهمات : 715
تاريخ التسجيل : 27/05/2010
العمر : 29
الموقع : luxor

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الثلاثاء أكتوبر 26, 2010 4:42 pm

شكرا سما على المشاركه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نجمه سمايا
عضو هام
عضو هام
avatar

عدد المساهمات : 450
تاريخ التسجيل : 26/11/2010

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الأحد نوفمبر 28, 2010 1:45 am

ههههههههههههههه انتو زى العثل رينو موضوعك جميل اوى ردى عليه الحب الحقيقى احساس جونا وربنا يوفق كل قلبين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
يوسف 3000
المشرف العام
المشرف العام
avatar


عدد المساهمات : 5451
تاريخ التسجيل : 17/06/2010

مُساهمةموضوع: رد: ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟   الخميس يناير 27, 2011 2:29 pm





[center] الطير المسافر يوسف3000
[/center]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
ما الذي يميز الحب الحقيقي عن الحب الزائف؟
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى اسمعلاوى :: ¤©§][§©¤][ المـنـتــــــ الـــعـــامــه ــــديـات][¤©§][§©¤ :: المنتــدى العـــام-
انتقل الى: